היועמ"שית: מינוי דרעי לשר – רק באישור יו"ר ועדת הבחירות

    איתי גדסי 2 Comment on היועמ"שית: מינוי דרעי לשר – רק באישור יו"ר ועדת הבחירות

    היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, הבהירה במענה לפניית ראש הממשלה המיועד – כי דרעי לא יוכל להתמנות לשר ללא קביעה של יו"ר ועדת הבחירות לפיה בעבירה שבה הוא הורשע אין 'קלון'

    Shas party head Aryeh Deri speaks to supporters as the results of the Israeli elections are announced, in Jerusalem. November 1, 2022. Photo by Yossi Zamir/Flash90 *** Local Caption *** בחירות ש"ס שס מדגם אריה דרעי צילום: Yossi Zamir/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה סבורה כי על יו"ר ש"ס אריה דרעי לקבל את אישור יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בטרם מינויו לשר בממשלה. זאת על רקע הרשעתו בעבירות מס לפני מספר חודשים. כך הבהירה מיארה במענה לפנייתו של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו.

    היועמש"ית כתבה לנתניהו כי לאחר שבחנה את חוות הדעת שהונחו בפניה וקיימה דיון בהשתתפות פרקליט המדינה ובכירים נוספים, מסקנתה היא כי הוראת סעיף 6(ג) לחוק יסוד הממשלה – חלה עם על מי שנגזר עליו עונש של מאסר על תנאי.

    בסעיף הנ"ל נקבע כי "לא יתמנה לשר מי שהורשע בעבירה ונידון לעונש מאסר וביום מינויו טרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר או מיום מתן פסק הדין, לפי המאוחר, אלא אם כן קבע יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירה שבה הורשע, בנסיבות הענין, משום קלון".

    היא הזכירה כי חוק העונשין מלמד בבירור כי גם מאסר על תנאי נחשב מאסר וכך גם בהסדר הכשירות שנקבע בחוק יסוד הכנסת – מעלה כי מקום שבו ביקשה הכנסת להטיל את הסדר הכשירות על מקרים של מאסר בפועל, הדבר הודגש במפורש.

    בהתאם לכך, קבעה מיארה כי על מנת למנות את דרעי לשר יש להגיש ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בקשה לקבוע האם בעבירה שבה הורשע יו"ר ש"ס, יש מקום 'קלון'.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שר האוצר החדש: קוקה קולה דיאט בשקל אחד! זה ציות לתכתיבי ועידת האקלים, והוא גם יקבע שמאה צלחות חד פעמיות עולות שקל, וייסד מוזיאונים במפעלי קוקה קולה ודובק בב"ב, הוקרה לתרומתם רבת השנים לחברה הדתית, במיסים ומוצרים חיוניים לבריאות האדם!

    2. 1

      פה אין קשר לשנאת חרדים. פה צריך להודות על האמת. דרעי לא מתאים לשר האוצר. ועוד, סתם נסבול מזה בתור חרדים כי הוא יפנק יותר את החילונים מהפחד מה יגידו.\
      מילא גפני. לא רואה ממטר, הוא מתאים.